تبلیغات
هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست

هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست
فقط بازی 
قالب وبلاگ
تبلیغات




نظر سنجی
کدام بازی انلاین را می پسندید










زمانی که نسخه اول Call of Juarez عرضه شد، سبک غرب وحشی و یا همان Western در صنعت بازی خیلی کمرنگ شده بود و بازی های ضعیف زیادی در این سبک عرضه می شدند. اما Call of Juarez یک استثناء شد و ما با عنوانی بسیار قوی چه از لحاظ تکنیکی و چه از نظر داستانی روبرو بودیم. وقتی سازندگان نسخه دوم، یعنی Bound in Blood را تأیید کردند، همه می دانستند که با یک بازی زیبا در سبک وسترن روبرو هستند و واقعاً هم همینطور شد. Bound in Blood که در حقیقت یک Prequel برای نسخه اصلی بود، از لحاظ داستان و فضاسازی بازی بسیار زیبایی بود، اما Techland که حال پول خوبی از کنار این نام به جیب زده بود، سعی کرد سرمایه خود را دو چندان کند و به خاطر همین نسخه سوم، یعنی The Cartel را به دنیای مدرن آورد تا همانند Call of Duty یک اول-شخص تیراندازی مدرن ساخته باشد.

wallpaper call of juarez the cartel 02 480x272 نقد و بررسی بازی Call of Juarez: The Cartel

داستان

داستان بازی در مرزهای مکزیک اتفاق می افتد و ماجرای سه مأمور پلیس را دنبال می کند. نفر اول بن مک کال (Ben McCall) از LAPD است که از نوادگان ری مک کال (Ray McCall) از دو نسخه قبل است. او صدا و چهره ای بسیار شبیه به ری دارد و همانند جد خود در حالیکه در یک دست انجیل و در دست دیگر هفت تیر گرفته، می خواهد عدالت الهی را روی زمین اجرا کند. نکته جالب در مورد شخصیت بن این است که دیالوگ های او تلفیقی از گفته های انجیل و برداشت خودش است. مثلاً عبارت: “من برای صلح نیامدم، ولی شمشیری با خود آورده ام” که درست از انجیل برداشته شده با کمی فحش های امروزی قاطی شده و تحویل دشمن داده می شود!

دیالوگ های بسیاری توسط بن به این شکل گفته می شوند که درست نیست آن ها را در این مقاله شرح دهیم. شخصیت بعدی ادی گوئرا (Eddie Guerra) است که یک مأمور DEA است و نفر آخر، کیم ایوانز (Kim Evans) دختری از FBI است. طی یک حادثه، یک گروه تروریستی از مکزیک در شهر لوس آنجلس بمب گذاری می کنند و تعداد زیادی از شهروندان آنجا را می کشند. در حالیکه دستیابی به این اتحادیه خلافکار کار بسیار مشکلی است، مأمورین حفاظتی آمریکا تصمیم می گیرند تا تمام نیروهای خود را مأمور از بین بردن این گروه کنند. نتیجه، شکل گیری گروهی سه نفره از LAPD ،FBI و DEA است. این سه نفر سرنخ هایی از بمب گذار و مقرهای اتحادیه بدست می آورند و شاهدی پیدا می کنند که اطلاعات زیادی در مورد این حادثه دارد و داستان آن ها از خیابان ها و خرابه ها شروع می شود تا به بیابان می کشد.

Techland نویسندگان بسیار خوبی دارد و در The Cartel هم آن ها موفق شده اند داستان جالبی روایت کنند و شاید بتوان قوی ترین بخش بازی را همین قسمت دانست. هر چند داستان دارای کلیشه هایی هست و خیلی شبیه به فیلم های اکشن دهه ۸۰ که به B-Movie معروف هستند، کار شده است. البته The Cartel از نظر داستانی نسبت به دو شماره قبلی خود افت داشته و نمی تواند شخصیت ها و پیچش های دو قسمت قبل را زنده کند. روابط شخصیت های بازی جالب کار شده اند و همانطور که گوئرا می گوید: “FBI و DEA مثل بنزین و آب هستند و LAPD هم نقش کبریت را دارد” می توان نکات جالبی بین شخصیت ها پیدا کرد.

wallpaper call of juarez the cartel 03 480x272 نقد و بررسی بازی Call of Juarez: The Cartel

گرافیک

با وجود اینکه Chrome موتوری قدرتمند از Techland است و دو عنوان قبل Call of Juarez از نظر گرافیکی بازی های خوبی بودند، The Cartel یک شکست کامل در این بخش است. بازی از نگارش پنجم Chrome استفاده می کند، همان موتوری که در nail’d استفاده شد و Dead Island هم با این موتور ساخته خواهد شد. بافت ها بسیار بی کیفیت و تصاویر در مراحل با محیط های وسیع تار هستند. طراحی شخصیت ها به شدت بی کیفیت و Lip-Synch ضعیف، تیر خلاصی به بخش بصری بازی زده است. طراحی شخصیت ها واقعاً افتضاح است و لباس های آن ها خیلی بی کیفیت هستند. این موضوع وقتی بدتر می شود که انیمیشن های بسیار خشکی را از آن ها مشاهده می کنیم و وقتی Lip-Synch آن ها همانند بازی های دو نسل قبل است، کاملاً باورپذیر بودن یک شخصیت از بین می رود. بازی Draw to Distance خوبی دارد، ولی فضاسازی ها خیلی مرده است. جو مرزی و خرابه های آمریکای جنوبی به خوبی کار شده، ولی کیفیت پایین باعث غیر واقعی شدن آن ها شده است.

621207 20110719 640screen002 نقد و بررسی بازی Call of Juarez: The Cartel

موسیقی/صداگذاری

وقتی نزدیک به ۱۰ ساعت از بازی را رفتم، یک لحظه فکر کردم که نسخه ناقص بازی در دستم است، چون هیچ صدایی از محیط در این بازی شنیده نمی شود. ماشین شما صدا ندارد و در این مراحل فقط صدای شخصیت ها و تیراندازی و موسیقی شنیده می شود. فضاهای جنگلی صداگذاری ضعیفی دارند و به طور کلی افکت ها و صداگذاری بازی واقعاً ضعیف هستند. این در حالیست که صدای شخصیت ها خوب است و دیالوگ های جالبی بین آن ها رد و بدل می شوند. هر چند بعضی اوقات دیالوگ های تکراری در طول مراحل واقعاً اعصاب خورد کن می شوند. مثلاً در هر مرحله نزدیک به ۱۵ بار این حرف را از هم تیمی هایتان می شونید که می گویند: “اگر ما هواتو نداشتیم تا الآن مرده بودی.” این در حالیست که شما تک نفره تمام دشمنان را می کشید. البته این موضوعات به هوش مصنوعی بازی هم مربوط می شود. موسیقی بازی همانند نسخه های قبل عالی کار شده است. اینبار ترکیبی از آهنگ های سنتی این سبک با سبک مدرن، مثل گی









طبقه بندی: نقد بازی،
[ یکشنبه 6 آذر 1390 ] [ 05:38 ب.ظ ] [ مهدی ف.خ ]
.: Weblog Themes By CoolWallpapers.ir :.
تبلیغات




درباره وبلاگ


امیدوارم توی این وبلاگ بهتون خوش بگذره

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
ابزار وبلاگنویسان
http://www.pardisgame.net/refral/ref?37248 Free counters!









Online User

بازی آنلاین



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


ساخت کد موزیک