تبلیغات
هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست

هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست
فقط بازی 
قالب وبلاگ
تبلیغات




نظر سنجی
کدام بازی انلاین را می پسندید










بازی های نقش آفرینی بسیار با کیفیتی در این نسل عرضه شدند. هر کدام از آن ها سعی در اضافه کردن مضامین جدید به این سبک دارند. دنیایی بزرگ و غنی، داستانی حماسی و عظیم، تأثیرگذاری شخصیت ها بر کلیت بازی و... نکاتی هستند که RPGبازها با آن ها آشنایی دارند. در ابتدای سال 2012 بازی ای به نام Kingdoms of Amalur: Reckoning عرضه شد که با پیروی از همین مضامین یک دنیای غنی خلق کرده است.

 

داستان

داستان در مورد شخصیت اصلی بازی است که در ابتدا جسد او توسط دو نفر به داخل مکانی به نام چاه ارواح (Well of Souls) انداخته می شود. پس از مدتی، او دوباره زنده می شود و با پیشروی در بازی متوجه می شوید که یک دانشمند سعی داشته که مردگان را زنده کند تا برای یک جنگ بزرگ، نیرو به اندازه کافی داشته باشد. شما اولین نفر و به قولی، اولین موفقیت او هستید. بعد از مدتی متوجه می شوید که قلمرو آمالور (Amalur) در حال جنگ با نژادی شرور است که آن ها موجوداتی نامیرا هستند و طبق پیش بینی ها، شما یکی از بزرگترین مبارزان علیه آن ها هستید.

قلمرو آمالور پر از پیشگو است. بیشتر افراد این سرزمین از آینده خود خبر دارند و حتی می دانند که چطور خواهند مرد، اما شخصیت شما هیچ آینده روشنی ندارد و کسی نمی داند که چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد. داستان اصلی بازی جالب است، ولی آنچنان چیز خاصی ندارد که آن را از RPGهای دیگر متمایز کند. به عنوان یک بازی RPG، داستان می توانست خیلی بهتر از این باشد. اما KOA پر از داستان های کوچک است که هر کدام از آن ها جالب هستند. مراحل فرعی یا بهتر بگوییم، Side-Questها در عین کوتاه بودن، جذاب هستند. هر چه بیشتر پیش می روید، داستان بهتر می شود و کم کم سوال ها را مطرح می کند.

گرافیک

KOA از نظر تکنیکی حرفی برای گفتن ندارد. شخصیت های بی کیفیت و Draw to Distance نه چندان دور، بازی را از نظر گرافیکی خیلی شبیه به Fable کرده، ولی طراحی هنری آن عالی است. محیط ها بسیار زیبا هستند، دشمنان و به طور کلی قلمرو آمالور که از مناطق و آب و هوای مختلفی تشکیل شده، خیلی زیبا است. فقط کافی است به Gardens of Ysa سفر کنید تا غرق زیبایی این شهر شوید. به شخصه این زیبایی هنری را به زتشی تکنیکی بازی ترجیح می دهم.

موسیقی/صداگذاری

شخصیت اصلی صحبت نمی کند، ولی شخصیت های دیگر خیلی خوب کار شده اند. بازیگران هالیوودی و صداپیشگان خبره صنعت بازی بخش صداگذاری را انجام داده اند که خیلی زیبا شده است. گرانت کرکهوپ (Grant Kirkhope) آهنگساز Rare به سادگی بهترین کار خود را به نظر من در این بازی انجام داده است. قطعات بسیار زیبایی مناسب با فضای بازی می شنویم. تکنوازی های فلوت در جنگلی سرسبز که نورخورشید از لای شاخ و برگ آن می تابد، یک فضای احساسی بسیار زیبا درست کرده است. قطعات مبارزه هم خیلی خشن و حماسی کار شده اند.

گیم پلی

KOA در واقع هیچ چیز جدیدی به این سبک اضافه نمی کند. تمام مضامینی که در بازی های The Elder Scrolls، Dragon Age و Fable دیده ایم، در این بازی وجود دارند و گاه این تقلیدها به شدت واضح هستند. اما چیزی که KOA را جذاب می کند، تقلید مثبت آن است و اینکه چقدر زیبا سازندگان توانسته اند این مضامین را با یک بالانس خوب کنار هم بچینند. آن ها دقیقاً تمام نکات مثبت این بازی ها را کنار هم گذاشته اند و یک تجربه جالب خلق کرده اند. در ابتدای بازی، شما باید نژاد خود را انتخاب کنید. این نژادها در حقیقت کارت های پیشگویی شخصیت شما هستند که مثلاً می توانید در بخت خود مبارز، جادوگر، دزد و... را انتخاب کنید.

حتی همانند Dark Souls می توانید هیچ کلاسی را انتخاب نکنید و در طول بازی خودتان شخصیت خود را بسازید. شاید بزرگترین نکته مثبت این بازی مبارزه های آن باشد. بازی های RPG اصولاً سیستم مبارزه آنچنان شاخصی ندارند، ولی KOA بر خلاف این موضوع، چنان سیستمی در مبارزات خلق می کند که می توان آن را در میان بهترین های Hack & Slash قرار داد. تنوع فنون چندضرب، تاکتیک های مبارزه و سلاح ها بسیار زیاد هستند و چقدر هوشمندانه سازندگان استفاده از این قابلیت ها را با دکمه های کنترلر راحت کرده اند و شما بدون متوقف کردن بازی، می توانید تقریباً هر کاری که دلتان می خواهد را در طول مبارزه انجام دهید.

صحنه های QTE به سبک God of War هم در بازی وجود دارند و یک نوار در HUD به نام Reckoning قرار دارد که با پر شدن آن (از طریق کشتن دشمنان) می توانید وارد حالت Reckoning شوید و قدرت دو چندان گرفته و یک هیولا بزرگ را به زمین بزنید. یکی از بخش های خیلی جالب بازی، مخفی-کاری آن است. اصولاً در این سبک بازی ها مخفی-کاری آن طور که باید جواب نمی دهد. حتی در Skyrim هم من هیچ وقت از این حالت استفاده نمی کردم، ولی KOA این بخش را خیلی جدی گرفته و در بخش Upgrade شخصیت می توانید قدرت های زیادی به این بخش اضافه کنید.

شما می توانید دو خنجر به دست بگیرید و خیلی آرام از پشت به دشمن حمله کنید و حتی بزرگترین غول ها را با یک حرکت بکشید. KOA در بخش RPG هم بازی بزرگی است و به خوبی استانداردهای متداول این سبک را در خود جای داده است. سیستم Loot بازی هر چند همانند Skyrim جذاب نیست، ولی همین تعداد کم هم غنیمت های زیادی در خود دارد. همانند Dark Souls تنوع سلاح ها بسیار بالا است. بعد از مدتی استفاده، باید آن ها را تعمیر کنید تا بهتر کار کنند و یا با رفتن به آهنگری آن ها را ارتقا دهید. حتی می توانید با استفاده از جادو قابلیت های جدیدی به آن ها اضافه کنید. مثلاً الکتریسیته و یا آتش به تیغه شمشیر خود اضافه کنید و یا در بخش آزمایشگاه آن ها را زهر آلود کنید. زره و لباس هایی هم که به تن می کنید، بسیار متنوع و مختلف هستند.

نکته مثبت دیگری که می توان به آن اشاره کرد، این است که سازندگان چقدر همه چیز را ساده و سریع برای استفاده گذاشته اند. این موضوع می تواند حتی کسانی که زیاد اهل بازی های RPG نیستند را هم به راحتی به طرف خود بکشد و بخش آموزشی بازی هم در این مورد خیلی خوب عمل می کند. مثلاً خیلی سریع می توانید با رنگ نوشته های یک زره در منو، متوجه مرغوب بودن، عالی بودن و یا بد بودن آن شوید. خیلی سریع می توانید با تمام سلاح های مشابه در دارایی های خود آن را مقایسه کنید و یا خودتان یک Quick Menu درست کنید که با زدن دکمه LB (در نسخه X360) خیلی سریع آیتمی که لازم دارید را انتخاب کنید.

سیستم استفاده از Mana و قدرت های جادویی و ارتقاء آن هم خیلی خوب کار شده و می توانید شاخ و برگ های زیادی به قدرت های خود بدهید. متأسفانه دوربین بازی دارای مشکلاتی است. وسط بودن شخصیت اصلی در تصویر باعث شده که دیدی به مناظر دور و یا اشیاء بلند نداشته باشید و در حین مبارزات هم گاهی دوربین یا خیلی عقب می رود و یا خیلی جلو می آید. Saveها هم اصلاً قابل اعتماد نیستند و جاهای خیلی بدی بازی Autosave می کند و کم پیش می آید که با وارد شدن به یک محیط جدید، بازی ذخیره شود که به شخصه به خاطر عادت کردن به سیستم ذخیره Skyrim مجبور شدم بازی را از خیلی عقب تر شروع کنم.

نتیجه گیری

Kingdoms of Amalur: Reckoning هیچ چیز جدیدی به سبک RPG و یا حتی Hack & Slash اضافه نمی کند، ولی ترکیب زیبای بهترین های این سبک باعث شده که تجربه این بازی بسیار لذت بخش باشد. قرار گرفتن صحیح المان های بازی در کنار هم با سیستم مبارزه عالی آن که حتی با بزرگترین بازی های Hack & Slash هم رقابت می کند، این بازی را به یک عنوان جذاب برای طرفداران هر دو سبک تبدیل کرده است.





[ چهارشنبه 26 بهمن 1390 ] [ 08:02 ب.ظ ] [ مهدی ف.خ ]
.: Weblog Themes By CoolWallpapers.ir :.
تبلیغات




درباره وبلاگ


امیدوارم توی این وبلاگ بهتون خوش بگذره

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
ابزار وبلاگنویسان
http://www.pardisgame.net/refral/ref?37248 Free counters!









Online User

بازی آنلاین



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


ساخت کد موزیک