تبلیغات
هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست

هر چی که در باره ی بازی بخوای این جاست
فقط بازی 
قالب وبلاگ
تبلیغات




نظر سنجی
کدام بازی انلاین را می پسندید










حتماً با بازی های استاد سید میر (Sid Meier) آشنایی دارید. او خالق یکی از محبوب ترین بازی های استراتژی دنیا است که Civilization نام دارد و به تازگی کار ساخت بازی XCOM: Enemy Unknown را آغاز کرده و به همین دلیل Gameinformer مصاحبه ای با او انجام داده است.


GI: این روزها مشغول چه کاری هستید؟

میر: من مدیر توسعه استودیوی Firaxis هستم و در واقع هر کاری که دوست داشته باشم، انجام می دهم. یکی از این کارها، ساخت و طراحی بازی است که بسیار لذت بخش است. بیشتر زمان من روی خلق نمونه های اولیه سپری می شود. همچنین به فلسفه و طراحی نیز علاقه دارم، چون همیشه دوست داریم بازیکنان در بازی هایم با این مسائل مواجه شوند. هر ماه یک نمونه برای کار دارم که اکثر آن ها بی نتیجه رها و راهی سطل آشغال می شوند.

GI: استودیوی Firaxis به عنوان سازنده بازی های استراتژی شناخته می شود. خیلی ها می گویند که سبک استراتژی پایدار نیست. به نظر شما چه کار باید کرد که بازی های استراتژی بازتابی مانند بازی های اکشن موجود در بازار داشته باشند؟

میر: ما بازی هایی می سازیم که دوست داریم بازیشان کنیم. ما آن ها را بر اساس سبک دسته بندی می کنیم. بسیاری از بازی های ما المان هایی از سبک های مختلف را در خود دارند. ممکن است در بعضی از بازی های ما 10 درصد تیراندازی، 20 درصد اکشن، 40 درصد استراتژی و 30 درصد هم نقش آفرینی مشاهده کنید. به نظر من، این موضوع بازی باعث می شود که شما چه المان هایی را برای آن بازی انتخاب کنید. ما یک تیم استراتژی هستیم و افراد ما واقعاً به این سبک علاقه مند هستند و آن را بازی می کنند.

GI: چگونه از فلسفه در ساخت بازی استفاده می کنید و چگونه فلسفه را در یک بازی مدرن نگه می دارید؟

میر: این مسئله ابعاد مختلفی دارد. یکی از آن ها تکنولوژی است و ما نیاز داریم که از آن استفاده کنیم. ما یک بخش تکنیکی خیلی قوی داریم که از این موضوع به خوبی استفاده می کند. بقیه ماجرا هم مربوط به قسمت طراحی بازی می شود. در طراحی بازی باید جنبه های جذاب آن به نمایش دربیایند و تکنولوژی نباید چندان دیده شود. این موضوع یعنی اینکه طراحان نقش مهمی را در بازی ایفا می کنند و ما همیشه سعی کردیم که از طراحان خودمان پشتیبانی کنیم. طراحانی که در قسمت های گرافیک، صدا و نویسندگی حضور دارند. در اکثر مواقع باید یک تعادل در این قسمت ها برقرار کنید. در خیلی از مواقع یک طراح، یک چیز در ذهن دارد و طراح دیگر چیز دیگری را خلق می کند. شاید یک طراح دوست داشته باشد یک صحنه سینمایی 30 ثانیه ای را در بازی قرار دهد، اما این موضوع ممکن است در قسمت گیم پلی با مشکل روبرو شود و فضای فانتزی بازی را از بین ببرد. ما اکثر تصمیمات خودمان را با طراحان می گیریم.

GI: استودیوی شما بازی های فوق العاده ای ساخته است. شاید در چند سال گذشته بازی های شما پسرفت نداشته باشند، اما تفاوت چندانی هم با نسخه های قبلی نداشته اند. به طور مثال می توان به Civilization IV و Civilization V اشاره کرد. چه فلسفه ای در پشت این کار بوده است؟

میر: الان راه زیادی است که به وسیله آن می توان یک بازی خوب ساخت که در 10 یا 15 سال پیش وجود نداشت. ما همیشه بازی هایمان را ارتقاء داده ایم. به همه چیز توجه کرده ایم، گرافیک بازی هایمان را ارتقاء داده ایم. روند آن ها را دستخوش تغییرات کرده ایم. Interface را بهتر کردیم تا بازیکنان بتوانند بهتر بازی کنند. همچنین بازی هایی ساخته ایم که بازیکنان آن ها را دوست داشته باشند. تغییرات زیاد باعث می شوند که خیلی از بازیکنان از یک عنوان لذت نبرند. در حال حاضر هم با استفاده از تکنولوژی، کاری کرده ایم که شما در بازی جدید با بیگانه ها مبارزه کنید و تجربه خوبی بدست بیاورید. کاری که با سایر بازی های ما بسیار متفاوت است. طراحی یک بازی پیشرفت زیادی نسبت به زمان قدیم کرده است.

GI: شما زمان زیادی است که در صنعت بازی های کامپیوتری فعالیت می کنید و بازی های زیادی ساخته اید. چه چیزی باعث می شود که شما هنوز برای ساخت یک بازی جدید شور و نشاط داشته باشید و چه چیزی باعث می شود که هنوز روی نمونه های اولیه یک بازی کار کنید؟

میر: همه چیز با چند صفحه سفید شروع می شود و بعد از 2 تا 3 روز، یک چیز قابل بازی دارید. این هیجان انگیز است. یک مأموریت و یک سوال در این کار وجود دارد که باید به انجام برسد و به آن پاسخ داده شود. آیا این ایده کار می کند یا اصلاً به درد نمی خورد؟ همین موضوع کشف کردن و پی بردن به چیزی، بسیار جالب است. وقتی که از حمام بیرون می آیم، 10 ایده به ذهنم می رسد و تمام آن ها را یادداشت می کنم. این ها چیزهایی هستند که باید روی آن ها کار کنم، آن ها را تغییر دهم یا دور بریزم.

GI: چه چیزی باعث شده که به سری بازی های Civilization متعهد باقی بمانید؟

میر: Civ یک موضوع بسیار بزرگ است و ما آن را بسیار دوست داریم. آن را روی کنسول ها عرضه کردیم و دیدیم که همه آن را دوست داشتند. چالش ما با سری CIV این بوده که چه چیزی را در بازی قرار دهیم و چه چیزی را در بازی قرار ندهیم، اما این سری از بازی ها همیشه تازه بوده اند و تازه باقی می مانند.

GI: بازی Civilization V چندان جالب نبود، چرا که نسخه چهارم بسیار فوق العاده بود. چگونه با بازخورد بازیکنان برخورد کردید؟

میر: این موضوع بسیار شگفت انگیز است. طرفداران ما فکر می کنند که مالک واقعی این سری از بازی ها هستند که این موضوع برای ما واقعاً ارزشمند است. آن ها آنقدر به بازی اهمیت می دهند که هر تغییری برایشان بسیار مهم به حساب می آید. ما همیشه سعی می کنیم با آن ها در تماس باشیم و نظرات آن ها را بشنویم. می دانیم که بازی ما برای خیلی از بازیکنان بسیار مهم است و بخش مهمی از زندگی آن ها را تشکیل داده است. ما واقعاً از آن ها متشکریم و همیشه از نظرات مثبت و حتی منفی آن ها استقبال می کنیم. این موضوع نشان می دهد که این بازی چقدر برای بازیکنان مهم است. ما از این بابت بسیار انرژی بدست می آوریم.

نویسنده: مجید نوردوست




[ جمعه 5 اسفند 1390 ] [ 07:58 ب.ظ ] [ مهدی ف.خ ]
.: Weblog Themes By CoolWallpapers.ir :.
تبلیغات




درباره وبلاگ


امیدوارم توی این وبلاگ بهتون خوش بگذره

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
ابزار وبلاگنویسان
http://www.pardisgame.net/refral/ref?37248 Free counters!









Online User

بازی آنلاین



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


ساخت کد موزیک